סלולארי: 0543010303
דוא"ל: galit@pgm.co.il
סבתא חנה (דוקומנטרי 24 דקות)
הוקרן בשנת 2000 במסגרת "קצרים" סנימטק תל-אביב, בשיתוף אוניברסיטת תל אביב החוג לקולנוע
זה סרט על אישה צעירה בת 84 חולה ושופעת בריאות, יתומה ובעלת משפחה,
אלכימאית בנשמתה. עוצמת אישיותה של סבתא חנה ומעורבותה הרגשית הגבוהה בקרב בני המשפחה מלכדים את כולנו ומהווים עבורנו מודל אישי.
בימוי צילום והפקה: פזית לויתן וגלית גרוס.
עריכה: איתי קנטור.
שאול ליפתא – תחת עץ תאנה (דוקומנטרי 11 דקות)
הוקרן ב 2000 במסגרת " קצרים" סנימטק תל – אביב בשיתוף אוניברסיטת תל אביב החוג לקולנוע
כפר ליפתא השוכן סמוך לירושלים הוא כפר ערבי נטוש בסביבה טבעית. שאול חי בליפתא בתנאי חיים מינימליסטיים ובבדידות יחסית . ההשראה
שהוא סופג מהחיים בטבע מתבטאת גם ביצירותיו כסטודנט בבצלאל.
בימוי צילום והפקה: גלית גרוס
עריכה: נדב לויתן.
"בצאת ישראל לכבוש את ההר"
בימוי שחר צפניה, צילום: גלית מור. 1998. סרט דוקומנטרי באורך 50 דקות. צולם בנפאל והוקרן בארץ, בסנימטקים,בטלוויזיה ובארה"ב במסגרות:
-
New York Film academy (Union Square)
-
Chabad Lubavitch international conference of Shluchim-Brooklyn N.Y.
-
General Assembly 99 of the united Jews communities in Atlanta
תערוכה: החוש הסוסי
מקום: סנימטק תל-אביב.
צילומים: גלית גרוס.
אוצר: אודי רוזנויין.
תאריכים: 1.9.05-21.9.05
ארוע פתיחה: 5.9.05 ב 30: 19
חסויות: סטודיו בורוכוב לצילום וצילום דן- קראון.
על התערוכה:
כמדיום - הצילום ממסגר, מגדיר ומארגן את האלמנטים במרחב. כל פעולה יצירתית היא פעולה של בחירה. בצילום הבחירה הזו מוחלת על המציאות- דרך המבט.
בפאוזה שיוצר הסטילס יש עצירת נשימה ואולי פשוט הפסקה. עצירה לשם התבוננות. עצירה שמייצרת נשימה. הקשבה לצליל הבודד, הנפרד.
עד כמה אני קרובה/ רחוקה מהמצולם, באיזה יחס להיות כלפי האור, האם להיות מתבוננת חיצונית או חלק מהסיטואציה, כמה קונטרסטית תהיה התמונה, איזה הרגשה יש בי ומה עובר דרך הצילום.
צילום הסטילס, להבדיל מהקולנוע- מייצר הקפאה, עצירה. הקולנוע, לעומת זאת, מדגיש את התנועה.
בעוד שצילום הסטילס יוצר מפריד ומבודד את האלמנט במרחב., הקולנוע מחבר בין אלמנטים.
היצירה מטבעה מנסה להרחיב או להגדיר מסגרות. גם בצילום יש את הרגע המכריע- הרגע שבו בחירה מקבלת ביטוי על ידי מימוש. הנסיון להרחיב את המסגרת , כמו כל שינוי- יכול להרעיד את אמות הסיפים.
לעיתים הוא עלול להתקל בקיר במפגש עם מסגרת נוקשה או בשל עיתוי .ברגע הנכון ובמקום הנכון הוא מתרחש בקלות. אז- כמו בעדשה פתוחה- המציאות נתפסת – יותר- והלב נפתח.
*** בתערוכה צילומים של סוסים ורוכבים- בשחור לבן ובצבע . הצילומים בשחור- לבן נעשו באזור עמודי- תמנע שבדרום הארץ , במהלך מסע רכיבה קבוצתי. בצילומים אלו אני מנסה להעביר את החוויה- ברצף של תמונות שבונה מיזנסצנה כמו קולנועית. לכל תמונה יש קיום אוטנומי ויחד עם זאת התמונות מתארות את החוויה של רכיבה קבוצתית .הסדרה בשחור- לבן מושפעת מהזיאנר של הקולנוע הדוקומנטריסטי. בתערוכה גם צילומי צבע של סוסים כבעלי הבעה ואופי וצילומים שעוסקים בקשר שבין סוס ורוכבו.
תערוכות נוספות: תערוכות קבוצתיות בתחומי הציור, הפיסול והצגתי תערוכת יחיד בצילום מטעם: "הסטודיו".