top of page

אני נרגשת להיות בין הכותבים בספר: Advances in Online Therapy בעריכת : Ed: Rolnick, A. Weinberg, H., Leighton, A. ובהוצאת Routledge ולהביא בבמה זו קול ונוכחות לטיפול באמצעות אמנויות.

הספר מתייחס לטיפול מרחוק בגישות ושיטות טיפול מגוונות. בין הכותבים:  David Harrison Barlow !, שכתב 650! מאמרים, והשפיע רבות על תחום הטיפול,  Athena Maroude-Chatjolis,

Evodika Ntali, Sari Geller, Danielle Magaldi, Leora Trub, Lou agosta, Joop Meijers, פרופ' ברונשטיין קלומק, פרופ' מולי להד, מיקי דורון, ד"ר אודי אורן, ד"ר ארנון רולניק, פרופ' חיים ויינברג, ד"ר ורד בר, אדם לייטון,

ד"ר הדס מור-אפק, הגרה פלדמן, ועוד אנשים בעלי רזומה וניסיון קליני  ! לא ידעתי שכותבים בו כל כך הרבה אנשים מוכשרים!. אני מאד מתרגשת.

אני מודה על ההזדמנות, על כל שלבי ההשקעה שהתאפשרו לי, ועל עורכים נהדרים שהובילו את התהליך באופן סופר מקצועי, אדיב, ורציני.

הפרק שכתבתי : .Mor, G. Remote Art Therapy ̶Engaging in a Shared Experience.   

כמטפלת ומדריכת מטפלים באמצעים יצירתיים יש לי העדפה לעבודה במרחב הפיזי. יחד עם זאת- טוב שיש את האפשרות לתת מענה מרחוק במידת הצורך, האפשרות לטפל ולהדריך מרחוק- פתחה אפשרויות נוספות וכיף לגלות דרכים יצירתיות להגיע אל המטופל גם מרחוק.

ניתן להזמין כעת את הספר בהנחת הזמנה מוקדמת דרך הקישור: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בנוסף,   "קוראים כאן ועכשיו", מפרשים - האקדמית תל אביב יפו,  מארחים את העורכים:

חיים וינברג, ארנון רולניק ואדם לייטון Advances in Online Therapy Emergence of a New Paradigm

ב 25.12.22   18:00 

https://www.mifrasim.mta.ac.il/readhereandnow

 

שמחה לקחת חלק בכנס הדו-שנתי של יה"ת שיתקיים בפברואר 2023.

ההרצאה שלי:

מהזרה להכרה- זיהוי ועיבוד העברה נגדית בעזרת יצירה בהדרכה.

יום ג' 14.2.23  14:00-15:30,  .  מושב מס'  19. מוזמנים.ות. 

book.png

מור, ג. סמרס לאן, מ. (2021). היומן החזותי ככלי טיפולי במרחב הפיזי והווירטואלי. פסיכולוגיה עברית

שמחה לשתף במאמר שלי שפורסם בכתב העת "טיפול באמנויות: מחקר ויצירה במעשה הטיפולי" בהוצאת אוניברסיטת חיפה-מרכז המחקר לטיפול באמצעות אמנויות ע"ש אמילי סגול:

מור, ג. (2020). טיפול מרחוק – קריאה לחלוציות. טיפול באמנויות: מחקר ויצירה במעשה הטיפולי, 10 (2), עמודים 1157-1165 למאמר: כאן

כתב העת המלא, גליון דצמבר 2020

"להעז לקפוץ למים ולהתחיל לשחות "

טיפול אונליין , צעדים ראשונים בזום

zoom.jpg

טיפולים אונליין הופכים להיות רלוונטיים בתקופת הקורונה. זהו מצב מאתגר וחדש לרוב המטפלים .

מטפלים באומנויות קרובים לרוב לאנלוגי ופחות לדיגיטלי, נוטים לתחומים ההומניים ופחות לתחומים הטכנולוגיים. אנו, בהכללה, מורגלים בעבודה בסטינג טיפולי פיזי, קליניקה או סטודיו טיפולי במרחב מוגדר, להבדיל מהמרחב הווירטואלי. בהיסטוריה של עולם הטיפול ההתייחסות הקלאסית למרחב הקליני הוא  כ "מרחב מקודש", ו"מיכל לתהליכים נפשיים",  כשחדר הטיפול וגבולותיו נתפסים לרוב כמה שתומך ומאפשר את המרחב הייחודי והנבדל מהחוץ. המרחב הווירטואלי כממשק לעשיה טיפולית מאופיין לעומת זאת, בחוסר של גבולות פיזיים- מה שמאתגר את תפיסת הסטינג וכינונו במסגרת טיפול מסוג זה.

מעבר לכך, מטפלים באומנויות במיוחד משתמשים כחלק מהטיפול באמצעים אקספרסיביים ואמנותיים ולא רק מילוליים. ליצירה בטיפול יש משמעויות נרחבות: המגע עם החומרים שהוא בעל משמעות, תרומה תרפויטית והשפעה על תהליכים נפשיים. היצירה אשר נושאת ומכילה תוכן רגשי נפשי מגולם ומשמעותי , כמו גם מהווה אמצעי מתווך משמעותי בשירות היחסים מטפל- מטופל. אמצעים אלו משמשים להערכה ולהתערבויות טיפוליות. כיצד יכולים מטפלים באומנויות לעשות טיפולים אונליין? מה יכול לעזור למטפלים שרגילים לעבוד בקליניקה לטפל אונליין- נוכח תקופה זו?

בהרצאה זו אני מציעה למצוא את הדרכים היצירתיים לקיים טיפולים והדרכות אונליין, למרות ההיסוס הראשוני. ניתן לעשות טיפול גם באונליין ולטיפול זה יש מאפיינים ייחודיים. המעבר לטיפול מסוג זה דורש הסתגלות, פתיחות, יצירתיות, וככל שנחשפים לכלי החדש על אף הקשיים של ההתמודדות עם הטכנולוגיה, ההסתגלות נהית קלה יותר וזורמת. אפשרויות חדשות נפתחות, אנו כמטפלים יכולים לגלות כעת את הערוץ הזה.  עבור אנשי טיפול רבים המשמעות היא להעז ולהיפתח, לצאת מ "אזור הנוחות" ולהיחשף לחדש, לאמצעים שהם פחות מכירים. ניתן להפוך את המכשול למשאב ולגלות אפשרויות חדשות. אם נצמצם חשש והתנגדות ונתנסה - אולי נגלה שפע של התערבויות טיפוליות חדשות ומרתקות.

המפגש נעשה שבוע אחרי שנחשפתי לזום. מקווה שהצלחתי להעביר מסר של "קפיצה למים".

נושאים:  שימוש באונליין לטיפול קבוצתי ולטיפול פרטני. מודלים ודרכים לשילוב אמצעי הבעה ויצירה בטיפול אונליין . תפעול הבסיסי של תוכנת ה zoom עבור טיפולים, הדרכות, הרצאות, הנחית קבוצות .

גרוס, ג. (2004). שימוש באמצעי יצירה בעבודה עם נערה בעלת תסמונת אספרגר. עלון עמותת אפי  תשס"א, גיליון 6, עמ' 10-12.

מסע בעקבות האוצר הפנימי. השתתפות בבלוג של פסיכולוגיה עברית במסגרת "חדר משלך- תמונות מחיי קליניקה"  אפריל 2021

 https://www.hebpsy.net/blog_Post.asp?id=5394

 

 

 

 

 

 

 

מתוך מפגש אונליין מונחה

ההתמודדות הרגשית של ילדים בתקופת הקורונה והמשמעות של  נתינת תיקוף לרגשות השונים של הילדים בתקופה זו. הציורים מתוך קבוצה שהנחתי ואינם של מטופלים.  הילדים וההורים אישרו לי את השימוש בהם.

movie_kids.jpg

Creative Supervision / שילוב יצירה בהדרכת מטפלים

Tree.jpeg

משתתפת בראיון ברדיו גליל-עליון, באירוח אלון האס, אוגוסט 2018. 

bottom of page